


Tonsbakken
01. Intro og mål
Tonsbakken ønskede flere designforslag til deres hjemmeside. Hjemmesiden skulle laves i CMS WordPress i Elementor.
02. Beslutningsproces
Da forslagene til hjemmesidedesignet skulle laves, blev der tænkt over målgruppens behov, forretningsmål og Tonsbakkens visuelle identitet.
Strategi og målgruppe
Tonsbakkens målgruppe er B2B virksomheder, som leder efter et kontor. Da designforslagene skulle laves, tog jeg udgangspunkt i, at målgruppen hurtigst muligt skulle kunne orientere sig og finde de oplysninger, de havde brug for. Jeg undersøgte derfor lignende forretninger, og hvilke menupunkter der er på andre hjemmesider, og hvad deres fokus er på forsiden. Dette gjorde jeg for at få et indtryk af, hvilke oplysninger der er vigtige at få for målgruppen.
Design af mockups
Hjemmesiden skulle opsættes i CMS WordPress i Elementor. Da designet skulle laves, var kontorbygningen stadig ved at blive lavet om, og der var ikke en gennemgående visuel identitet i indretningen, som jeg kunne tage udgangspunkt i. Jeg lavede derfor flere forskellige designs, som Tonsbakken kunne vælge imellem. Fælles for disse designs var, at der var god plads til tekster om kontorbygningen (f.eks. at her kunne man få kontorbygninger tilpasset ens behov), der var mulighed for at sætte fokus på bestemte ting ved kontorbygningen (f.eks. egen kantine, muligheden for at booke mødelokaler), som en potentiel virksomhed kunne se som attraktivt. Derudover var der god plads til at indsætte billeder af bygningen og indretningen.
03. Resultatet
Jeg designere flere designforslag til Tonsbakkens hjemmeside, som tog udgangspunkt i, at der skulle være god plads til billeder og tekst, som er målrettet målgruppens behov.