Scroll to top
Grafisk design Markedsføring

Super sover – Nyhedsbreve

01. Intro og mål

Super sover er en webshop, som sælger sovemasker og andre produkter, som kan forbedre ens søvn. Super sover skulle bruge nyhedsbreve i December, som matcher deres visuelle identitet, samtidig med, at designet minder om julen og julegaver.

 

02. Beslutningsproces

Super sover havde brug for nyhedsbreve til deres webshop i december. Nyhedsbrevene skulle matche deres visuelle identitet og samtidig minde modtageren om julen. Da nyhedsbrevene skulle laves, blev der tænkt over målgruppens behov, når der skal købes julegaver, og Super sovers visuelle identitet. Derudover blev der tænkt over, at nyhedsbrevene skulle tilpasses forskellige skærmstørrelser (mobil, tablet og desktop), da det er forskelligt, om målgruppen åbner et nyhedsbrev på mobilen, tablet eller desktop.

Strategi og målgruppe

Da nyhedsbrevet skulle laves, kiggede jeg rundt på deres hjemmeside for at få et indtryk af deres visuelle identitet. Super sover bruger primært en blå farve og runde, kurvede former og afrundede kanter i deres markedsføring, som skal afspejle, at de har bløde og behagelige produkter, som hjælper en med at sove. Derudover kiggede jeg på, hvordan de tidligere har lavet markedsføring. Deres markedsføring er meget målgruppe-fokuseret og fokuserer på, hvordan produkterne kan forbedre søvnen. Dette gjorde jeg for at finde den rigtige vinkel til teksterne.

Herefter gik jeg videre til designfasen, hvor elementerne skulle implementeres.

Design og opsætning

Nyhedsbrevene blev sat op i Klaviyo, og billedredigeringen foregik i Adobe Photoshop. Da der er tale om jule-nyhedsbreve, som har fokus på julegaver, blev der primært gjort brug af julefarver og -elementer såsom rød samt en hvid og lysegrå baggrund med juletræer. Derudover var der fokus på, at dette nyhedsbrev skulle inspirere målgruppen til at give et af produkterne i julegave.

Super sovers visuelle design består primært af runde former, som afspejler deres bløde og behagelige produkter, som skal bruges til søvn. Dette skulles afspejles i deres nyhedsbrev. Super sover bruger bl.a. runde, blå cirkler ved deres produkter, når der er tilbud – og dette ville jeg afspejle i nyhedsbrevet, så der var en sammenhængende visuel identitet.

Herefter sendte jeg design-ideerne til Super sover, som kom med feedback.

Tilpasning af nyhedsbreve

Før nyhedsbrevet blev sendt ud til målgruppen, testede jeg, at alt så ud, som det skulle ved at sende nyhedsbrevet til mig selv gennem forskellige kanaler. Jeg sendte bl.a. nyhedsbrevet til Outlook og Gmail, hvilket medførte tilpasninger og løbende tests for at sikre mig, at nyhedsbrevet så ordentligt ud på flere kanaler og til flere skærmstørrelser.

Da nyhedsbrevene var færdige, sendte jeg dem til Super Sover for feedback.

Super sover fik ligeledes photoshop filerne udleveret.

 

03. Resultatet

Super sover fik nyhedsbreve, som er tilpasset deres webshop og produkter. Nyhedsbrevene blev udsendt i december i forbindelse med julehandlen og medførte øget salg på webshoppen.