Scroll to top
UX-design Webdesign

RTX Business Park

01. Intro og mål

RTX Business Park tilbyder kontorlejemål i forskellige størrelser. RTX Business Park havde brug for en hjemmeside, hvor målgruppen kunne finde relevante informationer og kontaktoplysninger, hvis de ønsker at leje et kontor eller kontorhotel. Derudover skulle bygningen kunne findes gennem Google My Business.

 

02. Beslutningsproces

RTX Business Park havde ikke en hjemmeside i forvejen, så der skulle laves en hjemmeside, hvor målgruppen kan finde de informationer, de havde brug for. Da hjemmesiden skulle laves, blev der tænkt over målgruppens behov, personalet som skulle opdatere hjemmesiden og de teknologiske muligheder i CMS WordPress.

Strategi og målgruppe

Da der skulle begyndes på hjemmesiden, samlede jeg de informationer, som skulle bruges og lavede menupunkter ud fra informationerne.

Målgruppen er B2B, og der skulle derfor også laves et loginsystem med tilhørende mødebookingsystem på hjemmesiden, så virksomhederne havde mulighed for at booke mødelokaler, når behovet opstår. I den forbindelse undersøgte jeg flere plugins for at finde dem, som opfyldte behovene.

Design og opsætning af hjemmesiden

Hjemmesiden blev opsat i CMS WordPress i Elementor. Designprocessen blev startet ved at opbygge tre eksempler på forsider i Elementor, så personalet bedre kunne få en fornemmelse af, hvordan det færdige design potentielt kunne se ud. De forskellige designs tog udgangspunkt i og afspejlede farverne og møbelvalget i RTX Business Park, som bl.a. består af gul/beige og grønne farver.

I forbindelse med intranettet med loginsystem og mødebooking, blev der lavet en seperat menu, som kun var for brugere, som er logget ind, og intranettet blev testet igennem. Jeg testede både loginsystemet, e-mail systemet og bookingsystemet for at sikre mig, at alt virkede, som det skulle. Dette inkluderede også at finde potentielle fejl i systemet ved at klikke på samtlige links, som brugerne potentielt kan trykke sig ind på – både gennem menupunkter men også gennem Google. Dette bevirkede, at flere sider blev sat til no-index samt blev låst for brugere, som ikke var logget ind.

Vedligeholdelse af hjemmesiden

Da hjemmesiden vedligeholdes af personale, som ikke har lavet hjemmesiden, og som ikke nødvendigvis har overblik over alle dele af hjemmesiden, gjorde jeg overvejelser omkring, hvordan jeg kunne gøre det nemmest muligt for personalet at opdatere og vedligeholde hjemmesiden. Disse overvejelser påvirkede, hvilke plugins der blev installeret, og hvordan hjemmesiden blev sat op.

Det førte bl.a. til brugen af globale elementer, så hvis et bestemt telefonnummer rettes ét sted på hjemmesiden, så rettes telefonnummeret også andre steder for at gøre det nemmest muligt at vedligeholde hjemmesiden. Der blev også gjort brug af plugins, som så vidt muligt komprimerer billederne. Derudover lavede jeg guides med både tekst og billeder, så personalet altid har mulighed for at slå op, hvordan man gør en bestemt ting på hjemmesiden. I forbindelse med booking af mødelokaler, blev personalet oplært i at bruge bookingsystemet.

 

03. Resultatet

RTX Business Parks hjemmeside består af gule/beige og grønne farver for at afspejle indretningen hos RTX Business Park. Der har været fokus på, at hjemmesiden skulle være nem at vedligeholde og opdatere for personalet. Derudover skulle virksomhederne nemt kunne finde relevante informationer, booke mødelokaler samt kontakte relevant personale.